Dinsdag 10 juli, Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Dinsdag 10 juli, Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 10 juli, Washington

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

11 Juli 2018 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag gaan we naar Washington, met de trein. Dit gaat allemaal heel voorspoedig, hier kan de NS nog wat van leren ! Rond 12.00 uur komen we aan op Union Station in Washington, een prachtig station trouwens. Dan op weg naar Herz waar we onze huurauto op moeten halen. Het is toch wel ver lopen en bloedje heet, dus ongeveer halverwege geven Floor en ik het op, we kunnen echt niet meer.... Jeroen en Niels laten ons met de koffers achter in de schaduw en zij gaan op pad om de auto op te halen. Na een 3 kwartier komen ze terug met een auto...... echt zoiets heb ik nog nooit gezien, zoooo vies, gebruikte papieren zakdoekjes erin, deuken, krassen en hij stinkt vanbinnen alsof eraan de lopende band in gerookt is ( zelfs ik vind de reuk niet te harden!!! ) Bovendien is het geen mini-van zoals ik eigenlijk gereserveerd heb... Gezamelijk besluiten we dat we terug gaan en dit niet accepteren.
Na veel gebel en gedoe worden we naar een ander adres gestuurd (ongeveer 15 min rijden) waar we de auto kunnen omruilen. Als we het adres gevonden hebben, komt er een auto aanrijden die WEL precies is zoals we hem gereserveerd hebben, yes en zelfs MET navigatie ( niet betaald, nu wel gekregen) Helemaal happy rijden we naar het hotel om in te checken. We krijgen een zeer riante kamer op de bovenste (9e ) verdieping. We hebben zelfs een complete keuken !! De kinderen duiken het zwembad in en wij gaan even wat drinken. Rond 17.00 uur wordt het tijd om de stad te gaan verkennen. Wat is Washington anders dan New York. Zoo schoon en classy. Waar New York de wilde vamp is, is Washington de chique dame, wat een mooie stad ook weer ! Zo jammer dat we hier maar een dag zijn, dus snel naar de high lights. Eerst het Witte Huis. Ook weer zo herkenbaar. Dan naar “de Mall “met allerlei bekende bouwwerken en memorials. Bijv, de reflecting Pool , Lincoln memorial, Washington Monument, national WW II Memorial,Korean War Memorial. We zien maar een klein gedeelte maar alles is wel weer herkenbaar. Ondertussen is bij het Lincoln Memorial een parade gaande met allerlei militairen, mariniers etc. Ik vraag maar eens aan zo’n soldaat wat het precies is. Hij vertelt dat het een soort eerbetoon is aan alle mariniers etc. Elke dinsdag wordt dit gehouden. Erg leuk en indrukwekkend om te zien. Op het laatst blijkt dat zelfs de voormalige vice president (Biden) er is. Floor krijgt hem met haar super kameraatje op de foto. Dan wordt het vokslied gespeeld en gaat iedereen vol geestdrift staan, de hand wordt op het hart gelegd en ze zingen uit volle borst, grappig om te zien allemaal. Het is nog steeds erg heet en de kinderen willen dan terug naar de hotelkamer. Samen gaan zij nog wat boodschappen doen ( lees : chips, snoep en frisdrank) en Jeroen en ik gaan heerlijk nog wat eten bij een Italiaans restaurantje, ons aanbevolen door de receptie man van het hotel. We sluiten de dag heerlijk af met een Margarita voor mij en een pilsje voor Jeroen. Nu zit ik op ons balkon dit verslag te typen,met een sigaretje ( mag eigenlijk zelfs niet op het balkon, maar ik doe het stiekem toch, haha) Roken doe ik verder amper want het mag nergens.... Morgen verlaten we de stad en gaan we de natuur in, Shenandoah NP. Maar morgenvroeg eerst naar de Wallmart voor een koelbox en boodschappen. Dan gaan we een stuk rijden van de blue ridge parkway. Het gebied waar we naar toe gaan wordt trouwens bezongen in het lied “country roads “ ( take me home, country roads, to the place I belong, West Virginia, country mamma etc.....) maar voor nu welterusten.

• 12 Juli 2018 - 09:17

Joop En Koos:

Susanne, wat heb je weer een boeiend verslag gemaakt. Er is een reisbegeleidster aan jou verloren gegaan.
    Natuurlijk heel jammer dat alles zo op zijn Amerikaans bekeken moet worden,maar jullie zien met zijn viertjes heel wat.
    Op naar het volgende avontuur:Shenandoah NP en een stuk over de Blue Ridge Parkway.
    We lezen het graag in je volgende aflevering.
    Lieve groetjes and a big hug voor jullie viertjes van
    Joop en Koos.

• 12 Juli 2018 - 12:27

Gerda Diddens:

wat een avonturen beleven jullie. gr.mam

heb ik helemaal alleen uitgevonden,knap he