Maandag 9 juli, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Maandag 9 juli, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Maandag 9 juli, New York

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

10 Juli 2018 | Verenigde Staten, New York

Na een goede nachtrust vanmorgen weer opt tijd opgestaan. Eerst zijn Jeroen en ik even naar het Flatiron gebouw gelopen, dit is nl vlak bij ons hotel. Fotoos gemaakt, zo dat kan van het lijstje af, haha. Toen rond 9.30 uur met de metro naar American museum of natural history. Daar eerst even een ontbijtje : een bagel met creme cheese, mmmm heerlik. Het museum was mooi, erg groot maar zeker de moeite waard. Het is hier binnen overal airco standje vriespunt, dus ik neem al telkens een vestje mee voor BINNEN. Toen rondje Central Park. Jeeminee wat is dat GROOT. Belvedere Castle werd helaas gerenoveerd, maar wel gezien : strawberry fields, het imagine mozaïk, de bethesda Fountain, Standbeeld van Alice in Wonderland, standbeeld hans christaan Andersen, turtle lake, Bow Bridge , maar vooral heeeeel veeeeeel gelopen. Rond 16.30 uur waren we Central Park uit. Eigenlijk wilden we toen nog op zoek naar de Trumptower, maar we hadden echt de puf niet meer. Dus maar een leuk restaurant gezocht en even heerlijk gezeten. Rond 18.00 uur zijn we gaan shoppen, eerst naar Victoria Secret. Als je binnen komt krijg je een persoonlijk meisje die je helpt, ze neemt je maten en dan krijg je een pas bh. Floor en ik vonden het geweldig, daarna een bh uitzoeken en bijpassend slipje. Het winkelmeisje helpt je constant. Was echt super leuk ! Toen moesten we ons weer haasten want we hadden kaartjes voor Top of the Rock om 19.00 uur. Weer door de uitgebreide security check en toen op naar de 70 e verdieping, voor een geweldig uitzicht over Manhattan. Vervolgens wilde Floor nog super graag naar Build a Bear. Daar zoek je eerst een beer, deze wordt gevuld waar je bij staat. Voordat hij dicht gaat komt er een stoffen hartje in, dat moest Floor warm wrijven en dan een wens doen, vervolgens wordt het in de beer gestopt en de beer wordt dicht genaaid. Dan moet de beer nog een “outfit “ krijgen. Wel grappig allemaal, ook grappig om te zien dat Floor het ene moment bij Victoria Secret al een echte dame is en bij Build a Bear weer echt nog even klein is. Inmiddels was het 21.30 uur en konden we alle 4 niet meer, nog tig streets terug gelopen naar het hotel, waar Jeroen nu op het terras zit met een welverdiend pintje en ik met een Sangria ( die eigenlijk niet te zuipen is....) Morgen vertrekken we alweer uit New York naar Washington. Jammer, want wat is het een geweldige stad. Ze zeggen inderdaad niet voor niets : “ New York , a city so nice, you have to see it twice” . En dat gaan we zeker ook doen ( en dan wat langer!!!) Nu gaan we zo maar eens slapen, want morgen hebben we om 08.10 uur de trein naar Washington.

• 10 Juli 2018 - 06:32

Buuf:

Gezellig zeg. Geej mak aardig wat km
    Pak ge auk eine rösdaag☺️