Zondag 8 juli, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Zondag 8 juli, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Zondag 8 juli, New York

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

08 Juli 2018 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen New York wakker zien worden ( alhoewel the city never sleeps) want om 5.00 uur lagen we allemaal klaarwakker in bed rond te kijken. Dus maar opgestaan en een vroeg ontbijtje gescoord bij Starbucks en Dunkin Donuts. Toen op naar Battery park met de metro voor onze trip naar Lady Liberty en Ellis island. Deze 4 uur durende guided tour had ik al geboekt en maar goed ook, want de rijen waren echt meters lang. Onze gids Alice stond ons al op te wachten. Alice was het type, druk, drukker het drukst. Super Amerikaans, met heeeel veeel superlatieven en zooooooo druk, maar ontzettend leuk. Bij het afscheid heb ik zelfs een “hug” gekregen. Ik moet zo lachen met die Amerikanen, wel 100 keer per dag hoor je ook : OK , have a nice day en dan met zo’n vet Amerikaans accent. Goed dus wij eerst met de boot naar het vrijheidsbeeld, prachtig om te zien in het echt en eigenlijk ook zo vertrouwd, maar dat is met heel veel dingen die je hier ziet, alles ken je al van tv. Toen naar de sokkel bij het vrijheidsbeeld, oftewel Lady Liberty, zoals de Amerikanen zeggen. Alice wist alles zeer beeldend te vertellen. Hier was ook een museum waar zij ons rondleidde.Daarna zijn we naar Ellis Island gegaan. Het eiland waar de emigranten lang geleden als eerste aankwamen en waar ze te horen kregen of ze mochten blijven of niet. Mooi ,maar intussen waren we wel een beetje moe. Dus maar ff een pauze in Batterypark met een hotdog en wat te drinken. Onze weg weer vervolgd via Broadway en Wallstreet, langs de Raging Bull. Echt belachelijk druk is het daar, met moeite een foto kunnen nemen.Toen zijn we naar het 9/11 Memorial gelopen en naar het museum daar. Erg indrukwekkend, vooral de grote waterbassins met alle namen, echt wel iets om stil van te worden, ook de kinderen waren onder de indruk.Ondertussen was het al weer 15.00 uur en we moesten nog naar het One World Observatory. Ook hier had ik al kaartjes voor, maar wel pas voor 16.30 uur. Toch maar geprobeerd en gelukkig we mochten al naar binnen. Bij alles is trouwes een security check waar die op het vliegveld niets bij is, riemen af, alles uit de tas, geen vloeistoffen mee naar binnen etc etc. Daar gingen onze net gekochte flesjes Sprite en Fanta, hup zo de prullebak in....! In het one world observatory ga je in een supersnelle lift omhoog en intussen krijg je de geschiedenis te zien van New York. Erg mooi gedaan! Het uitzicht vervolgens was geweldig. Maar toen was de koek echt ff op. Hup de metro in en terug naar het hotel, daar hadden we trouwens een “upgrade” gekregen. De eerste nacht zaten we op de 2de verdieping, maar nu op de 21e. Wouw wat een uitzicht, we kijken nu recht tegen het Empire state Building aan. Nu is het 18.00 uur en zit ik ff in bad dit bericht te typen ,vanavond willen we nog naar Times Square en dan niet te laat slapen want morgen is weer een drukke dag ( dat krijg je als je alle highlights in 2 dagen wil proppen )

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 09 Juli 2018 - 00:23

Anne-Marie Smets:

Ha Jongentjes! Keileuk um auk og verslaag te laeze. Su, ik vind dien foto van Lady Liberty dichbeej fantasties!!! Ik zeg: paginagroeët in t foto-album. Nog ff ein vraog van huishoudelikke aard: bin ik van de mailinglies gekiep, want ik krieg gen berichje. Kiek daor ff naor. Groetjes XXX

• 09 Juli 2018 - 07:29

Leonie:

Amazing!

• 09 Juli 2018 - 12:55

Janine:

Nice......
    Dag al det ut perseunlik waas, want ik krieg auk gen berichjes mier

• 09 Juli 2018 - 17:05

Gerda Diddens:

geweldig wat jullie allemaal te zien krijgen,ben een beetje jaloers op jullie .groetjes mam

• 09 Juli 2018 - 17:48

Joop En Koos Jongen:

De prachtige foto's geven ons een goede indruk van wat jullie zoal te zien krijgen. En dat is niet niks ! En ,schrijf je , er is zo veel meer te zien . Zorg maar dat jullie goed uitgerust zijn voor de volgende dag . Bedankt dat we mogen meegenieten.
    Lieve groetjes : Joop en Koos.