Zondag 14 juli Ouarzazate - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Zondag 14 juli Ouarzazate - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Zondag 14 juli Ouarzazate

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

14 Juli 2019 | Marokko, Ouarzazate

Vandaag is weer een reisdag.
Vanmorgen vertrokken vanaf Agdz naar Ouarzazate. Maar eerst rijden we een stukje verder naar Aït benhaddou. In dit plaatsje zijn heel veel woestijnfilms opgenomen , zoals jewel of the nile, gladiator en natuurlijk Game of thrones (dit plaatsje is Yunkai). Heel veel inwoners van Aït Benhaddou hebben ook als figurant gespeeld in Game of thrones. Na 2 uurtjes rijden komen we aan en het is inmiddels weer bloedje heet dus eerst maar eens wat drinken op een terrasje. Door GOT is het hier wel erg toeristisch , maar op dit moment valt het wel mee met de drukte. Juli en augustus zijn hier low season. Bij aankomst loopt er een zeer aardige jonge vent met ons mee en die wil ons wel gidsen. Hij komt sympathiek over dus dat doen we maar, hij spreekt ook goed engels en is niet opdringerig. We spreken een schappelijke prijs af. Mét gids zijn sommige dingen ook wel echt leuker. Allerlei weetjes en achtergronden kom je zo te weten, die je anders mist. Deze jongen is ook figurant geweest in Game of thrones, ter bewijs heeft hij inderdaad in zijn “huisje” fotoos hangen. Erg leuk om te zien. Het stadje zelf ligt helemaal tegen een berg, halverwege houden Anne-marie en ik het voor gezien, het is echt té heet. De rest ( bikkels) loopt door , A-M en ik blijven lekker in de schaduw wachten. Na een tijdje komen ze terug en lopen we weer terug naar de auto. Het parkeermannetje heeft ondertussen allemaal karton op de voorruit gelegd zodat onze auto niet te heet wordt, en dat voor maar 10 dirham. Dan gaan we eerst maar eens lunchen, we vinden een riad en gaan daar binnen zitten , lekker ff in de airco, want het is inmiddels weer zo’n 45 graden.

Dan gaan we op weg naar onze riad. Onderweg doen we nog de Atlas studios aan, ook hier zijn allerlei films opgenomen. Er zijn nog allerlei filmsets te zien en filmatributen. Grappig om even te zien, maar niet echt spectaculair. Omdat we inmiddels wel weer redelijk oververhit zijn blijven we niet zo lang.
Vanaf hier is het nog zo’n 10 minuten naar onze riad. Die ligt in een buitenwijk van Ouarzazate en is ook weer erg mooi. En..... ze hebben hier weer bier. We gooien snel onze koffers op onze kamers en dan heerlijk relaxen bij het zwembad. In de avond serveren ze een prima diner. En toch wel weer moe duiken we ons bed in.

Morgen hebben we een lange rit van zo’n 4 en een half uur voor de boeg, dwars door de hoge Atlas naar Marrakech. Moet wel erg mooi zijn. In Marrakech hebben we een soort van prive gids ( familie van een collega van Jan) , dus ben benieuwd.

Tot morgen

De wifi is hier echt goed, dus heb ook nog wat fotoos geplaatst bij mijn vorige verslag

• 16 Juli 2019 - 08:16

Pap En Mam:

Het hebben van een goede gids is zeker waardevol ,zoals we kunnen lezen.
    Wat Game of thrones is weten wij ouderen niet zo.
    En dat de temperatuur zo hoog is, dat heb je in het woestijngebied natuurlijk.
    We hebben compassie met jullie, en respect voor de diehards.En die verdienen dan ook een heerlijk biertje of een koel glas fris.
    Rust goed uit want morgen staat een pittige dag op het programma.