Zaterdag 13 juli, Agdz - Reisverslag uit Agdz, Marokko van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Zaterdag 13 juli, Agdz - Reisverslag uit Agdz, Marokko van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 13 juli, Agdz

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

13 Juli 2019 | Marokko, Agdz

Gisteren helaas geen verslag omdat de wifi erg slecht is hier. Vrijdagochtend zijn we vertrokken vanuit de dadesvallei voor een rit van zo’n 3 uurtjes naar Agdz in de draa vallei.
Eerst maar eens even uitchecken. Als wij de rekening krijgen blijkt er plots een fles wijn van 18€ op te staan, uuuh nee die hebben wij niet gehad. De fransoos die hier de boel runt ( vonden wij zowiezo al een onsympathieke man) reageert quasi verbaasd en haalt hem van de rekening af. Goed , eenmaal buiten reken ik de rekening nog eens na en verdomme heeft hij ook nog eens een optel”fout” gemaakt van 100 dirham ( kleine 10€). Klote fransoos ! Jeroen dus weer terug, weer dezelfde reactie.... mmm daaag, ons zie je in dit hotel nooit meer!!
Anne-Marie wil eerst nog even naar het winkeltje waar ik gisteren ben geweest, ik wordt begroet als een oude vriendin en krijg meteen een paar dikke zoenen. Als ik Anne-Marie voorstel als mijn zus krijgt ook zij een paar flinke pakkerds. We scoren nog flink wat cadeautjes en dan moet er natuurlijk weer thee worden gedronken. Ooit komen we hier wel terug.... inshallah!!!

Dan gaan we op weg. De route die die in de boekjes als mooi wordt beschreven valt wat tegen . Het laatste stuk is wel weer een mooi stuk door de bergen. Door de ober van ons vorige hotel, de black mountains, genoemd.

Maar dan ons hotel, het is een plaatje ! Naast een oude kasbah, helemaal in stijl, in een palmenbos. En.... wat blijkt.... ze serveren hier zelfs bier ! Ijskoud ! De jongens genieten en wij ook. De rest van de middag is het dus heerlijk luieren aan het zwembad.

Vanmorgen vertrekken we na een prima ontbijtje richting Zagora, vroeger de “ poort “ naar de woestijn. Daar is dan ook het bord : “nog 52 dagen ( per kameel) naar Timboektoe “ te vinden.
Halverwege stoppen we bij een kasbah die tegen betaling te bezichtigen is. 2 kleine jongetjes gidsen ons wel even, er is geen ontkomen aan. Nou , toe maar dan. Na het bezoek geven we de jongens ieder een paar dirham. De rit verder naar Zagora is verder erg mooi, de draa vallei is echt prachtig. Zagora is een grote stad en het is er bloedheet, op een gegeven moment geeft de temperatuur meter in de auto 50 graden aan ! Het beroemde bordje kunnen we niet vinden en ja hoor daar is weer iemand die ons wel wil “ helpen” .Voor 20 dirham leidt hij ons er naar toe. Fotoos maken en klaar , want ik wil echt weer in de auto.
In Zagora zelf gaan we dan lunchen, ik klap bijna tegen de vlakte van de hitte, dus ben erg blij als we weer in de auto zitten.

Als we weer bij het hotel terug zijn duiken we meteen het zwembad in. We zijn weer eens de enige gasten. Het blijkt dat ze morgen dicht gaan voor 3 weken, vakantie. Het is “ low season” . De jongens krijgen een lekker koud biertje, en life is good !!

Fotoos uploaden lukt hier niet, wifi is echt slecht. Houden jullie tegoed !

• 13 Juli 2019 - 16:07

Mam En Pap:

Ochharme ,wat jammer nou van die hitte.
    Wat doe je ook met een temperatuur van 50 graden ! Ja, juist aan en in het zwembad,met voor " de jongens " een lekker koel biertje. En wat drinken de " meisjes" dan?
    Inderdaad, " life is good " .Neem het er maar eens van .