Zondag 15 juli, Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Zondag 15 juli, Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Zondag 15 juli, Savannah

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

16 Juli 2018 | Verenigde Staten, Savannah

Vandaag doen we redelijk rustig aan, het is 35 graden met een luchtvochtigheid van
90 %, dus bij elke stap zweet je je een ongeluk. Thuis had ik al een stadstour te voet uitgestippeld die ons langs alle highlights van Historic Savannah voert. Niels gaat in eerste instantie mee, maar vindt het al snel te heet ( en hij wil heel graag de finale van het voetbal zien, die begint om 11.00 uur plaatselijke tijd) dus hij vertrekt weer terug maar het hotel. Wij beginnen in het parkje van Forest Gump. Het bankje staat er niet meer , maar dat mag de pret niet drukken.
Historisch Savannah is trouwens prachtig, overal grote bomen op prachtige pleinen. De bomen hangen vol met Spaans mos, zo mooi om te zien. Ik krijg er geen genoeg van om dit te fotograferen. Verder heel veel mooie gebouwen / huizen in Antebellum architectuur. Echt van zo’n North and South huizen. Je verwacht ook dat elk ogenblik Orry Main de hoek om komt, haha....Het is ook niet voor niets dat de binnenstad van Savannah is gekroond tot National Historic Landmark. We zien oa, Forsyth park, met een prachtige fontein, en het Sorrel weed House dat staat op het graf van honderden slachtoffers uit de Siege of Savannah, een van de bloederigste slagen uit de Onafhankelijkheidsoorlog. Dit soort verhalen maakt het ook dat Savannah “ America’s most haunted City” is, bijna elk gebouw heeft wel een spookverhaal. In ieder geval maakt dit alles Savannah zeer de moeite waard om te bezoeken. Na zo’n 2 1/2 uur zijn we terug bij het hotel, de kinderen gaan zwemmen ( we hebben een rooftop zwembad, en er is op dat moment helemaal niemand, dus heerlijk het hele zwembad voor ons alleen) Jeroen en ik halen even wat voor de lunch, een sandwich en een lemonade, want dat moet je hier in het zuiden drinken. Dit is eigengemaakte limonade van citroen en suiker, lekker!!! In de avond gaan we weer Savannah in om te eten. Op onze ochtendtour waren we langs een italiaan gekomen, die me wel lekker leek en dat bleek een schot in de roos. Echt zaaalig gegeten. Floor krijgt haar pizza niet helemaal op en voor het eerst krijgen we een “doggy bag “ mee. Nog even wat shoppen en dan terug naar het hotel. De kinderen gaan nog even zwemmen. Het is buiten nu erg aan aangenaam, wel nog warm, maar de luchtvochtigheid is stukken minder. Morgen vervolgen we onze weg naar St Augustine, staat Florida. Deze plaats werd in 1565 door de Spanjaarden gesticht is daarmee de oudste Europese nederzetting in de VS. Heb er zin in !!!

• 16 Juli 2018 - 03:36

Anne-Marie Smets:

Det is ech ein "killing" luchtvochtigheid!! Ter vergelieking: Las Vegas is t 22%. Weej drinke trouwens heej in t weste auk lemonade!!

• 16 Juli 2018 - 03:44

Susanne Jongen:

Haha oooh dach det ut ech iets van heej waas dae lemonade, ware ut nog neet ietder taegegekomme. Jao die luchtvochtigheid is slopend, maar röstig aan doon en de wins der wal aan