Zaterdag 14 juli , Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Zaterdag 14 juli , Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 14 juli , Savannah

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

15 Juli 2018 | Verenigde Staten, Savannah

Vandaag is weer een reisdag. Vanmorgen op tijd vertrokken vanuit Gatlinburg. De kinderen beginnen te wennen aan onze strakke regime, haha. We gaan vandaag van noord tot zuid door de Great Smokey Mountains, via de Newfound gap road. Eerst wil ik nog naar het hoogste punt : Clingmans dome. De weg ernaar toe is 11 mijl met de auto.Dan moet je nog een super stuk steil omhoog lopen. Helaas is de uitkijktoren gesloten voor renovatie. Het is super mistig hierboven , daarom heet het dus ook de Smokies ,en koud (zo’n 15 graden )dus veel zien we niet. Vanaf de parkeerplaats moet je dus nog een flink stuk naar boven lopen. Na 5 minuten houd ik het voor gezien en ga terug naar de auto. De rest loopt wel helemaal naar boven. Dit is het hoogste punt in de Smokeys, 2025 meter. Leuk, maar deze keer zie ik het wel op de fotoos ( d’r zijn grenzen aan mijn sportiviteit) Vervolgens wil ik naar de Mingo Falls. Dit is een 37 meter hoge waterval, die als een soort waaier over de rotsblokken naar beneden valt. Deze waterval ligt in het Cherokee Indian reservaat. Het is even zoeken, ( lees stress in de auto) , maar uiteindelijk vinden we hem. De trail ernaar toe is 600 meter en 150 traptreden, maar hij is inderdaad de moeite waard. We zijn hier nu midden in het indianen reservaat. Hier hebben ze zelfs een eigen school en eigen ziekenhuis. Ik heb vervolgens nog 1 ding op mijn lijstje staan : de Oconaluftee Indian village. Na een half uurtje rijden zijn we daar. Dit is ook weer een soort openlucht museum wat het leven van de Cherokee rond 1800 laat zien. Je wordt rondgeleid door een gids. Niels vindt er geen bal aan, maar wij vinden het wel weer boeiend. Inmiddels is het al weer 15.00 uur, en we moeten nog een lel rijden. Nog zo’n 5 1/2 uur, dus het wordt tijd om te vertrekken. Onderweg nog langs de supermarkt en de Burger King. Waar ik trouwens maar niet aan kan wennen hier zijn de wc’s. Het water in de pot staat overal bijna tot aan de rand, met als gevolg dat alles ( mijn kont dus) nat is als je erop zit en dan heb ik het er nog niet over als er wat in valt ...... Wat we ook steeds meer op de weg gaan zien zijn van die mega campers, in eerste instantie denk je dat het een bus is. En allemaal trekken ze ook nog een dikke auto voort. Rond 21.30 uur komen we aan in Savannah. We hebben een prima hotel met een ruime kamer. Nog ff relaxen en dan duiken we moe ons bedje in. Morgen gaan we Savannah bekijken, moet een erg mooie stad zijn. Het wordt trouwens ook wel de Ghost town van de VS genoemd.

De WIFI is hier trouwens weer super snel, dus ik heb bij de verslagen van donderdag en vrijdag nog fotoos geplaatst !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 01 Aug. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 20547

Voorgaande reizen:

06 Juli 2019 - 26 Juli 2019

Rondreis Marokko 2019

07 Juli 2018 - 27 Juli 2018

Amerika de oostkust

14 Augustus 2016 - 02 September 2016

Met de auto naar Griekenland

Landen bezocht: