Olympia - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Olympia - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Olympia

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

21 Augustus 2016 | Griekenland, Archaía Olympía

Gisteren zo'n 350 km gereden van Parga naar Olympia. Dat is hier toch 6 uur rijden, want de Griekse snelwegen zijn niet je van het. Eerst willen we nog het Nekromantion bezoeken.(dodenorakel). Dit is niet zo bekend als het orakel van Delphi, maar wel de moeite waard. We komen er onderweg toch langs. De kinderen vervloeken ons , want het is erg warm. In het oude Griekenland geloofden ze dat ze hier konden afdalen naar de onderwereld en zo in contact konden komen met Hades en met de doden konden praten. Waarschijnlijk kregen ze echter gewoon iets van drugs toegediend en waren ze zo knetter stoned dat ze dachten dat ze echt met de doden gepraat hadden. Althans dat wordt beweerd!!.Na een uurtje rijden we verder naar Olympia. Het is niet druk op de weg maar die Grieken rijden echt als gekken. Onderweg zien we dan ook een flink ongeluk, een taxi die zich in een bocht in een rots heeft geboord. De hulpdiensten zijn er al bij, maar het ziet er niet fris uit. Mmm, maar niet teveel bij nadenken en verder rijden......
Ons hotel in Olympia is echt super de luxe!!! De rest van de middag spenderen we aan het zwembad.
Nadat we vanmorgen een meer dan overvloedig ontbijt hebben gehad (werkelijk, een buffet waar je U tegen zegt, noem het op en het is er!!!) op naar het oude Olympia. Indrukwekkend om te zien. Ieder jaar wordt hier de Olympische vlam ontstoken, maar hij brandt nu niet meer, maar hier is het wel begonnen! het is bloedje heet (40 graden!!!) en rond 13.30 gaan we terug naar het hotel om af te koelen in het zwembad. 'S avonds nog even het stadje in, maar het is hier uitgestorven, niet echt gezellig. Dus maar lekker eten bij het hotel.
Morgen rijden we verder naar Stoupa, 150 km naar het zuiden naar onze villa met prive zwembad.