Maandag 23 juli, the Everglades, Key Largo - Reisverslag uit Tavernier Key, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Maandag 23 juli, the Everglades, Key Largo - Reisverslag uit Tavernier Key, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Maandag 23 juli, the Everglades, Key Largo

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

24 Juli 2018 | Verenigde Staten, Tavernier Key

Helaas gisteren geen verslag geschreven, we waren veel te moe. Gisteren waren we dus op Sanibel Island. Het was echt bloedje heet op het strand met verder geen voorzieningen. Het strand en het eiland waren wel mooi, maar ons eigen strand in Fort Myers beach is toch mooier. Mooiere schelpen hebben we helaas ook niet gevonden. Na een paar uurtjes houden we het voor gezien en gaan terug. Om de rest van de middag toch maar uit de zon te blijven. Op tijd duiken we ons bedje in, want we zijn erg moe. Vanmorgen redelijk optijd opgestaan. Rond 9.45 uur zitten we in de auto voor onze volgende bestemming : Key Largo. We moeten zo’n 4 uurtjes rijden, maar natuurlijk heb ik weer het een en ander uitgestippeld voor onderweg. Als we Fort Myers uitrijden over een brug ziet Jeroen opeens dolfijnen. Snel parkeren we de auto op het eind van de brug en rennen terug. Na eventjes wachten, krijgen we ze te zien, een stuk of 3 !!! Wel wat veraf , maar toch, we hebben ze op film en foto.Dan rijden we door de noordelijke Everglades over de toeristische weg. Na een uurtje komen we langs het kleinste postkantoor van de VS in Ochopee. Het is dat ik dit van te voren wist anders scheur je er zo voorbij. We moeten even wachten tot het opengaat ( hij heeft pauze van 10.00 tot 12.00 uur) . Maar kunnen dan het beloofde kaartje naar Will versturen ! Echt heel erg leuk. Dan gaat de reis verder naar het shark valley visitor center. Rond 13.00 uur zijn we daar. Ook hier had ik van te voren weer vanalles over opgezocht. Je kunt er een loop fietsen van 11 km, maar dat is met deze temperatuur echt niet te doen. Je kunt ook mee met een tramtour die 4x per dag vertrekt. We halen kaartjes voor die van 14.00 uur. Het is een tocht van 2 uur in een open trammetje en hopelijk zie je onderweg alligators. We moeten dus nog even wachten, maar zien ondertussen geweldig grote sprinkhanen en mooie vogels. Ook heel veel libellen en grote roofvogels in de lucht. De tramtour is leuk. Halverwege kom je bij een uitkijktoren, waar je een prachtig uitzicht hebt over de noordelijke Everglades. Als we net bij de toren zijn plenst het even stevig 5 minuten. Daarna is het weer lekker warm en benauwd ( je went er wel aan om je constant klam te voelen) Sowieso hebben we tot nu toe best wel mazzel gehad met het weer. Af en toe een plensbui. Maar die duren maar kort en daarna schijnt de zon weer gewoon. Warm is en blijft het, ook ‘s nachts. Hier moet je wel echt airco hebben.
Vanuit de toren zien we een alligator, maar niet echt heel duidelijk. Dan gaan we weer verder. Opeens denkt Niels er een te zien. De tram stopt en de ranger loopt terug, maar hij vindt hem niet meer. Niels wordt uit het karretje gehaald om aan te wijzen waar het was, maar helaas is hij verdwenen. De rit gaat weer verder tot er opeens wordt gestopt. In het water in de bosjes ligt er nu weer een alligator en deze is zo vriendelijk om te blijven liggen voor een foto en film. Yes een dolfijn en alligator op een dag, die kunnen we ook weer aftikken, haha. Rond 16.15 uur zijn we terug bij de auto. We moeten nu nog anderhalf uur naar ons volgende hotel. Het is erg druk op de weg en onderweg stoppen we dan ook maar eens bij een Mac Donalds ( pas onze tweede deze vakantie) Rond 19.00 uur zijn we bij onze bestemming in Key Largo, Tavernier. Werkelijk een paradijsje. We worden verwelkomt met rum punch. We hebben een groot terras ( waar je mag roken, jeeeh) en kijken uit over de baai. Er zijn gratis waterfietsen, kajaks en peddlebaords en fietsen. Verder liggen er allerlei spellen, pingpong, groot djenga. Er zijn hangmatten en je kunt gratis hengels pakken. De kinderen leven zich even uit op het water. Om 20.00 uur wordt er een houtvuur ontstoken en kun je marshmallows roosteren. Het ruikt hier nu lekker!!! Hier houden we het wel een paar dagen uit. Morgen wilen we gaan snorkelen en we willen ook nog naar Key West.

De wifi is weer niet zo best, dus ik hoop dat het lukt om fotoos te uploaden

• 24 Juli 2018 - 20:43

Joop En Koos :

Susanne ,Jeroen en Niels en Floor,

Jullie maken toch wel heel bijzondere dingen mee.Dolfijnen en Alligaters ziet niet iedereen in zijn leven . En dat jullie het warm hebben is niet leuk,maar wij worden hier ook wel getrakteerd op temperaturen van zo'n 35 graden C.
    Maar jullie hebben nog leuke aktiviteiten tegoed ,zoals snorkelen en naar Key West.
    De foto's die je mee stuurde , zijn goed overgekomen.
    Fijne dagen voor jullie viertjes en lieve groetjes van :
    Joop /