Zaterdag 21 juli, Fort Myers Beach - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Zaterdag 21 juli, Fort Myers Beach - Reisverslag uit Fort Myers Beach, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 21 juli, Fort Myers Beach

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

22 Juli 2018 | Verenigde Staten, Fort Myers Beach

En wat gaan we vandaag weer eens doen.....: helemaal niks !!! Rond een uur of 10.15 uur vertrekken we naar het strand, dat is ongeveer 1 minuut lopen. We huren een cabana voor 10 dollar voor de hele dag ( is eigenlijk 20, maar we hebben een kortingskaartje van 10 dollar) Als we net klaar zijn met betalen, zegt de mevrouw: schiet maar op, want het gaat dadelijk regenen....en dat blijft het dan ook een tijdje doen........de heks !!!! Wij gaan toch lekker liggen bakken en de kinderen gaan het zwembad in. De zon schijnt flink, maar er staat een stevige wind, dus het is heerlijk. Nog een raar dingetje van dit strand, het zand is echt parelwit en heel fijn ( ook perfekt om te bouwen),maar het stuift helemaal niet !!! Dat is voor iemand met ( harde) lenzen zoals ik, heeeel erg fijn.Het zand wordt ook helemaal niet heet. Daarentegen is de zee niet zo mooi, maar een kleinigheidje houd je altijd, haha. De regen blijft vooralsnog uit, maar rond 15.00 uur komt de cabana mevrouw zenuwachtig langs rijden met haar golfkarretje om te zeggen dat er nu toch echt dikke shit aan komt. En inderdaad wordt het wel erg donker. Snel pakken we onze spullen om naar onze kamer te gaan. Het barst even later dan ook goed los, om 10 minuten later weer net zo plotseling op te houden. Wij dus weer terug naar het strand. Rond 16.00 uur wordt het eb en ga ik schelpen zoeken , die kun je hier hele mooie vinden. Ruim anderhalf uur ben ik onderweg en vind een paar mooie exemplaren en Jeroen ook nog een paar hele mooie. Rond 18.00 uur houden we het voor gezien, ook omdat er weer een donkere lucht aankomt. Maar de heks heeft gelukkig geen gelijk gehad...... op de kamer ontdekken we dat we toch wel wat rood zijn.... ( zacht uitgedrukt) Nu ff lekker douchen en dan hier bij het restaurant eten. Hebben we gisteren ook gedaan en is prima eten voor weinig geld. ( 60 dollar, met drinken voor ons vieren) Nu genieten we van een prachtige zonsondergang hier aan de golf van Mexico met wuivende palmbomen en ik zit op het terras waar je mag roken dit verslag te typen. Wat wil een mens nog meer.... Morgen willen we naar Sanibel Island, dat is hier een half uurtje vandaan en daar schijn je nog mooiere schelpen te kunnen vinden.

• 22 Juli 2018 - 19:01

Joop En Koos:

Als jullie morgen naar Sanibel Islands gaan,zouden jullie dan nog mooiere schelpen vinden dan die jullie vandaag gevonden hebben? Wij vinden jullie vangst nu al prachtig ! Veel succes voor morgen.
    Joop en Koos.