Donderdag 19 juli , Orlando, Islands of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Donderdag 19 juli , Orlando, Islands of Adventure - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Donderdag 19 juli , Orlando, Islands of Adventure

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

20 Juli 2018 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag staat Islands of adventure op het programma. We zijn iets later dan gisteren en staan rond half 10 op de parkeerplaats. We beginnen weer in Universal Studios. De 2 parken liggen naast elkaar en we hebben een 2 day 2 parken ticket, met onbeperkt op en neer. We beginnen weer in Universal omdat Jeroen en de kinderen graag een achtbaan willen doen, die gisteren een groot gedeelte van de dag gesloten was ivm het onweer en daarna een wachttijd had van 2 uur. !! In de ochtend zijn de wachttijden minder lang en inderdaad zijn ze na 15 minuten al weer bij me terug ( ik met de tassen, heerlijk op een bankje met een sigaretje, op een designated rokersplaats). Dan gaan we met de Hogwarts express naar Islands of Adventure. De parken liggen maar zo’n 200 meter uit elkaar, maar je maakt met deze “trein” een hele reis ( virtueel) . Weer erg leuk gedaan. Islands of adventure heeft vooral veel rollercoasters, en waterbanen, dus ik zit veel te wachten. Omdat het weer stukken beter is dan gisteren ( nou ja, beter, bloedje heet, met een luchtvochtigheid van 95%....) is het ook echt drukker. De wachtrijen zijn echt langer. Af en toe wordt de single ride lijn gepakt om toch tijd te winnen. Ook dit park is weer prachtig. Rond 15.00 uur begint de lucht te betrekken en vallen de eerste druppels. We hebben al geleerd dat we dan niet veel tijd meer hebben voordat het losbarst en de druppels zo groot als knikkers vallen. We staan dan ook optijd weer droog. Het onweert deze keer niet, maar toch worden meteen alle buitenattracties gesloten. Een personeelslid vertelt dat als er ook maar onweer in de buurt is dat alle buiten attracties dicht gaan. Rond 16.00 klaart het weer op en gaan ook alle attracties weer open, Jeroen en de kinderen willen graag in de waterbanen. Het is hier niet zoals in de Efteling dat je op het water afgaat en dan op het laatst wegdraait, nee hier ga je er ook echt DOOR. Je wordt dan ook echt zeikenat. Ik bedank voor de eer. Iedereen heeft wel droge kleren bij zich dus dat is geen probleem. Ze doen 2 verschillende banen achter elkaar ( Jeroen maar 1) en zijn daarna inderdaad om uit te wringen. Ik amuseer me ondertussen wel, wat rondwandelen, winkeltjes in , fotoos maken, etc. Wat me ook opvalt is dat op heel veel (openbare ) toiletten, van die “naaldenvangers” hangen voor scherpe voorwerpen ( naalden). Hier dus ook op bijna elk toilet. Door het enorme overgewicht van veel mensen hier, zijn er volgens mij ook veel diabeten ( ik zou wel eens willen weten hoeveel % hier diabeet is.... want we zien veel mensen met morbide obesitas.....)Die spuiten waarschijnlijk allemaal insuline en daar zal het dan denk ik ook wel voor zijn....Rond 19.00 uur ben ik helemaal “ aan de pin”. De kinderen willen nog 1 x in de Hulk ( supersnelle achtbaan) en wij lopen vast naar de uitgang om op hun te wachten. 2 dagen pretpark is echt slopend ( vooral met deze temperatuur) , maar was wel de moeite waard. Morgen vertrekken we naar Fort Myers Beach, een hotel aan het strand aan de Golf van Mexico. ( de westkant van Florida ).Gaan we eens ff relaxen ( want we hebben immers vakantie, haha) en hopelijk dolfijnen spottten.

fotoos uploaden gaat weer erg moeilijk, dus vandaag maar 2