Dinsdag 17 juli, Kennedy Space Center - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Dinsdag 17 juli, Kennedy Space Center - Reisverslag uit Cape Canaveral, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 17 juli, Kennedy Space Center

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

18 Juli 2018 | Verenigde Staten, Cape Canaveral

Vandaag vertrekken we naar Orlando voor 3 dagen, maar eerst gaan we de hele dag naar Kennedy space center. Het ontbijt in dit hotel is wel super, we nemen het lekker mee om heerlijk op onze porch op te eten. Dan even tanken en ijs halen voor in de koelbox. Ik schreef trouwens eerder dat er 10 kilo ijs in ging, maar dat klopt natuurlijk niet , het is 10 lbs (zo’n 4 kilo??) Alle maten zijn hier anders, km zijn miles, foot zijn centimeters [ 30 cm ongeveer). De temperatuur wordt aangegeven in Fahrenheit , nu is het 90 graden ( zo’n 32graden Celsius) en het is pas 10 uur in de ochtend. De snelweg blijf ik ook bijzonder vinden, je mag gewoon rechts inhalen, het blijft wennen. Langs de kant van de weg staan ook van die grote billboards met call, en dan een nummer van een advocaat, als je een ongeluk hebt gehad. Hier in Florida zie je ook veel van die senioren parken , met namen als whispering pines en dan ernaast een compleet medical center. O ja en de stoplichten op grote kruispunten, ook daar kan ik nog niet aan wennen. Ze staan nl. Aan de OVERkant van de weg, of staan, ze hangen aan zo’n kabel. Ik blijf het heel onoverzichtelijk vinden. Verder dacht ik altijd dat de Amerikanen zich netjes aan de snelheid houden op de snelweg. Nou hier in Florida niet, je mag hier 70 miles/ uur ( ongeveer 112 km/ uur) , daar houdt niemand zich aan. Zelfs de grote trucks knallen net zo hard door. Waar ze wel weer van houden is service, bijv bij de supermarkt staat zelfs een mannetje op de parkeerplaats die je karretje weer terug brengt. Is best prettig met dit weer. Iets later dan gepland arriveren we bij Kennedy Space Center. ( vroeger bekend als Cape Canaverall). Het is gelukkig helemaal niet druk en voorbereid als ik ben kunnen we de rijen bij de kassa weer overslaan, want ik heb al kaartjes. We beginnen met een soort 3 D show. Geweldig hoe vol die Amerikanen van zichzelf zijn. Het is allemaal één heroïsche show . Wel mooi trouwens. Dan gaan we met een bustour mee naar de platforms. Onderweg komen we nog een overstekende armedilla ( gordeldier) tegen, maar ik ben natuurlijk weer te laat met mijn camera. Floor en ik doen nog een soort foto shoot, krijg je een Nasa pakje aan en worden er fotoos gemaakt voor zo’n blue screen, die kun je vervolgens kopen voor zo’n 15 dollar per stuk ( dat doen we dus niet) . Jeroen en Niels filmen het en maken ook fotoos en liggen in een deuk. ( wij ook trouwens). Dan gaan de kinderen nog in een simulator, is erg ruig volgens hen. Rond 18.30 uur houden we het voor gezien, het park sluit ook om 19.00 uur en we hebben alles wel gezien wat we wilden zien. Het was echt een super leuke dag, echt een aanrader. Na 50 minuten rijden zijn we in Orlando, het is een zelf check in dus dat is handig. Nog snel even wat boodschappen doen en de auto es even uitmesten ( want dat is een bende....) Wij zijn hier nu voor 3 nachten, hebben een groot appartement, met complete keuken ( zelfs zo’n amerikaanse koelkast met ijsmachine) 3 slaapkamers en 2 badkamers. Is wel lekker , even niet meer zo op elkaars lip..... Nu eerst even eten en dan vertrekken de kinderen naar het zwembad, want dat is open tot 23.00 uur. Ik draai snel ff een was, want we hebben ook een wasmachine en een droger .Morgen gaan we naar de Universal studios. Een hele dag pretpark dus. Hopelijk blijft het weer een beetje goed, want ze waarschuwen iedere keer voor erge onweersbuien. Nou ja we zien wel. Tot morgen!!

• 18 Juli 2018 - 20:53

Joop En Koos.:

Dag Amerikaantjes,
    We hebben weer genoten van je tekst en foto's ,Susanne. Heel leuk !
    Zoals jullie weten zijn wij nu vanaf 16 juli zelf op vakantie en dat verklaart waarom we op vorige verslagen niet hebben gereageerd.
    We logeren een week in een B&B in Kubaard ,die ligt in de Greidhoek( Grashoek) van Friesland.Wat een weidse vergezichten en een rust.En dan niet te vergeten de natuurlijke airco, de verkoelende, aanlandige ,wind ! Super !
    De B & B is super en de gastvrouw en - heer zijn heel attent en bijzonder leuk !
    Dus dat gaat zeker goed komen. Morgen op naar Leeuwarden. De laatste keer dat we daar waren is meer dan 25 jaar geleden en jij ,Susanne , vond zo leuk ,dat mama iedere keer als de liftdeur in het hotel openging, GOEDE MORGEN zei.
    Lieve groetjes en nog veel interessante dagen voor jullie van:
    Joop en Koos.