Maandag 16 juli, St Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Maandag 16 juli, St Augustine - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Maandag 16 juli, St Augustine

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

17 Juli 2018 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Vandaag een rit van zo’n 285 km naar St Augustine. Zoals ik gisteren al zei, is dit de oudste bewoonde Europese nederzetting in de VS. De plaats werd in 1565 door de Spanjaarden gesticht door ene meneer Pedro Menendez. ( ik ken hem verder niet). Een tijdje daarna werd het aangevallen door piraten. Je vindt hier dan ook nog een groot fort en alles wat met piraten te maken heeft ( museum, winkeltjes, etc). Rond 1700 veroverden de Engelsen St Augustine. Een kleine 80 jaar later was het weer in handen van de Spanjaarden, om het vervolgens in 1821 aan de United States te geven. In 1845 wordt Florida de 27ste staat van de Union.Voor zover deze geschiedenisles in een notedop. Het is een klein plaatsje met een historisch gedeelte, dit vinden we echter erg toeristisch aandoen ( wij vonden Savannah mooier). Er staan wel wat mooie gebouwen waarvan het Flagler College er absoluut een van is. Het is van oorsprong een hotel ( in 1888 gebouwd door meneer Flagler, maar doet tegenwoordig dienst als college.) Ons hotel is ook erg mooi. Het zijn allemaal soort van huisjes rondom een grote tuin. Nadat we het stadje bezocht hebben zitten we ‘s avonds nog heerlijk op onze “porch”met schommelstoelen. ‘S middags hebben we trouwens onze eerste tropische regenbui gehad. Het viel der ff lekker uit. Morgen gaan we verder naar Orlando, maar eerst gaan we de hele dag naar het Kennedy Space Center ( Cape Caneveral) Hier heb ik al kaartjes van, met complete rondtour. Dat wordt dus weer optijd opstaan, want het is zo’n 2 uurtjes rijden. Vandaar uit gaan we dan naar Orlando ( nog zo’n 50 minuten rijden )Bij dit hotel hebben we ook weer ontbijt, dus dat is wel makkelijk. Ontbijt stelt hier trouwens niet zoveel voor. Volgens mij zijn Amerikanen geen ontbijters. Ze houden hier ook erg van heeeeele hoge bedden, nu ook weer. De laatste keer dat ons bed zo hoog stond was in de kraamweek, haha.