Nafplio, Epidaurus, Asklepieion - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Nafplio, Epidaurus, Asklepieion - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Nafplio, Epidaurus, Asklepieion

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

27 Augustus 2016 | Griekenland, Nauplion

We zijn in ons vierde en laatste appartement in Nafplio. De oude hoofdstad van Griekenland. Nafplio zelf is een mooi stadje, het doet erg Italiaans aan,met marmeren bestrating, Venetiaans. Met veel dure winkels en leuke restaurantjes. Bovenop de berg staat een oud Venetiaans fort. De Grieken noemen Nafplio dan ook de romantischste (is dat eigenlijk wel een woord??) en elegantste stad van Griekenland!!! Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Epidaurus, het best bewaarde theater van Griekenland, waar ook nu nog opvoeringen worden gehouden. Als je in het midden een muntje laat vallen, hoor je dat tot bovenin, zo'n goede akoestiek is er!! Naast het theater ligt het Asklepieion, het heiligdom van Aesculapius (god van de geneeskunst, ja inderdaad van die slang.... het teken van de geneeskunst, de aesculaap...)Er is niet heel veel meer over van de tempels enzo, maar wel de moeite waard.
's Middags nog even een paar uurtjes naar het strand, waar Floor, Niels en Jeroen een "wild-rite" gemaakt hebben op een megaluchtbed achter een speedboot..... Heftig vlgs Floor.
We zitten hier trouwens maar een uurtje van de vakantievilla van Wim-Lex en Max, dus morgen maar even op de koffie, haha.

De Wifi is weer niet al te , dus meer foto's uploaden lukt niet

• 29 Augustus 2016 - 10:23

Nancy De Bock:

Ziet er allemaal goed uit wat jullie doen en schrijven. Geniet nog maar even. Veilige en goede reis terug en Tot snel.
    Grt John & Nancy

Tags: epidaurus