Glyki, acheron rivier - Reisverslag uit Glykí, Griekenland van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu Glyki, acheron rivier - Reisverslag uit Glykí, Griekenland van Susanne Jongen - WaarBenJij.nu

Glyki, acheron rivier

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

20 Augustus 2016 | Griekenland, Glykí

Zo en vandaag zit onze tijd in Parga er al weer op. Dadelijk nog een lekker ontbijt en dan reizen we verder. Nu naar de Pelopponessos. Om precies te zijn Olympia. Kunnen we daar op zondag de sluiting van de Olympische Spelen meemaken (Jeroen kan evt. de Olympische vlam uitplassen of zo haha). Gisteren waren we in Glyki bij de rivier de Acheron. In de Griekse Mythologie was de Acheron een van de rivieren van de Onderwereld omdat hij een gedeeltelijke onderaardse loop heeft. In Glyki zijn de bronnen van de Acheron rivier. Het water is werkelijk ijs en ijs koud en prachtig helder. Op sommige stukken behoorlijk snelstromend. Eerst gaan we stukje raften. Daarna beginnen we een wandeltocht door de rivier. Sommige stukken moeten gezwommen worden, tegen de stroming in, zooooo koud, maar een prachtige omgeving. We zijn goed voorbereid, waterschoentjes aan en een waterdichte tas! (kijk dan is het een voordeel dat ik altijd vanalles meesjouw!). De tocht is prachtig , alleen is Floor op het laatst zowat bevroren. We sluiten de dag af op Lichnos Beach.

• 20 Augustus 2016 - 10:43

Mam Oma:

hallo alle vier,
    was dat niet gevaarlijk in dat koude water,
    maar jullie kunnen gelukkig goed zwemmen,
    en jeroen is bruin,floor is je verbrande gezigtje al over????
    liefs mam oma